úterý 12 listopad 2019

Letecký deník


22
dub
2018
moje lety
neděle, 22. duben 2018
Letiště Otrokovice
Po dlouhé době na letišti. Bezvětří, rukáv visel dolů... Na rozlítání jsem si dal dva lety. Po druhém přistání se trošku uvolnil podvozek, takže další let jsem raději odložil. Přístup na letiště je teď už hlavní bránou, autem se dá přijet až na plochu. Pokud by přistávalo velké letadlo, vrátnice nás upozorní telefonem... super.[...]
11
zář
2016
moje lety
neděle, 11. září 2016
Letiště Otrokovice
Dnes opět tři lety s SU-29. Počasí krásné, bezvětří, horko... Nabíječku jsem měl sice s sebou, ale dorazil jsem na letiště až kolem 18 hodiny, takže další lety už by byly v přítmí. Pár fotek z letů je na flickru. Do kabiny je vsazen nový pilot, vypadá to ve vzduchu fakt dobře. Zdá se mi, že letadlo lítá čím dál líp. Pilot je těžší, než ta původní červená hrůza, je blízko těžiště, takže jsem nemusel přidávat do čumáku závaží. A těch pár gramů navíc spíše letadlu prospělo. Zkoušel jsem lítat běžné prvky, přemety, výkruty, záda, vývrtku, nožový let. Nejvíc si užívám pomalý rovný let a harrier. Je neuvěřitelné, jak to dokáže letět pomalu a přitom stabilně. Přistání dnes krásně hladká. Z minula byl trochu povolený podvozek, ale stačilo vsunout do štěrbiny kde je vsunutý podvozkový [...]
20
srp
2016
sobota, 20. srpen 2016
Topolná
Nastavení přijímače Spektrum AR636 v letadle EXTRA-300SP: V samotném přijímači jsem nastavil pro první lety zatím 2 letové mody z celkem 3 možných. V obou modech jsem nastavil výchylky dle manuálu - výškovka 19 mm, křidélka 19 mm, směrovka 70 mm. Na vysílači pak přepínačem F MODE přepínám poloviční výchylky, pro výškovku a křidélka 10 mm a pro směrovku 50 mm. EXPO ve všech modech zatím 40% pro směrovku a křidélka, 25% pro výškovku. V modu 1 je vypnutá veškerá stabilizace. V modu 2 je prozatím nastaveno 30% pro derivační složku stabilizace (poryvy větru) a 40% pro přímou složku stabilizace (udržení směru). Tyto hodnoty je nutno upravit při zkušebním letu. Nastavení se provádí pomocí počítače přes USB nebo pomocí telefonu. Konektor USB je [...]
17
srp
2016
moje lety
středa, 17. srpen 2016
Topolná
Druhý záběh motoru ASP FS 80AR. Věnoval jsem motoru ještě jednu celou nádrž pro domácí záběh v nízkých otáčkách. Jehlu jsem tentokrát otevřel o jednu otáčku. Párkrát jsem motor protúroval i do vysokých otáček a zkusil jsem na chvíli i přivřít jehlu asi na 3/4 otáčky. Vyzkoušel jsem i různé polohy modelu - nosem nahoru, náklony vlevo a vpravo o 90° i polohu na zádech. To vše při nízkých otáčkách, jen při úplně nejnižších otáčkách motor nevydrží v chodu při poloze čumákem nahoru, ale to snad nebude vážný problém. Trochu hází kužel, dalo se to čekat, musím sehnat nějaký kvalitnější. Na obrázku nabíjení akumulátoru bez nutnosti odkrytování či jakéhokoli rozpojování kabelů nebo vytahování baterie.[...]
11
srp
2016
moje lety
čtvrtek, 11. srpen 2016
Topolná
Zabíhání motoru doma na terase. Po prostudování manuálu k motoru ASP FS80AR jsem se pustil k jeho prvnímu startu a zaběhnutí. Motor jsem měl pro záběh namontovaný přímo v modelu a použil jsem třílistou vrtuli, kterou hodlám používat i k letu. Palivo jsem použil běžné Optimix 05 (5 % Nitra) se syntetickým olejem. Dle výrobce není nutné motor zabíhat se speciálním palivem s ricinovým olejem. První start proběhl naprosto v pořádku při nastavení hlavní jehly na bohatou směs (1 a půl otáčky). Trimováním páky plynu na vysílači jsem nastavil minimální otáčky, při kterých je motor schopen běžet s bohatou směsí. Při nastavování se motor několikrát zastavil, ale vždy se dal znovu lehce nastartovat. Po několika minutách chodu v nízkých [...]
03
srp
2016
moje lety
středa, 3. srpen 2016
Letiště Otrokovice
Dnes po dlouhé době opět na letišti. Bezvětří nebo slabý vánek 0,5 m/s. Letěl jsem 3 lety, při prvním letu jsem musel opět seřizovat táhlo výškovky, snad už to bude O.K. Rovný let je super, let na zádech taky... Jinak jsem zkoušel přemety, výkruty, vývrtku, minimálku... Oproti doporučení v manuálu jsem na vysílači nastavil na křidélkách 30 % exponenciál a 50 % Low Rate. I tak jsou křidélka extrémně citlivá a bude to chtít ještě více ubrat na citlivosti. Poprvé jsem vyzkoušel i mód 3D, při pomalém letu je to použitelné, všechno je extrémně citlivé včetně zásahů stabilizace. Na jednu baterku BlackMagic 2200 3S je doba letu kolem 7 minut s rezervou na bezpečné přistání. Dobíjím asi 1800 mAh. Dvakrát se mi nepodařilo dobře přistát [...]
07
čen
2016
moje lety
úterý, 7. červen 2016
Letiště Otrokovice
Počasí dnes dobré, vítr asi 2m/s, slunečno. Zjistil jsem, že na otrokovickém letišti je vždy trochu silnější vítr, než je naměřen na meteorologických stanicích v Napajedlech nebo v Holešově. To je nevýhoda tohoto letiětě. Ale toho prostoru... Měl jsem opět připravené tři nabité baterie. Letadlo jsem mezitím dovážil na čumáku 16g závažím. Vlepil jsem ho úplně dopředu pod kapotáž motoru. Zkrátil jsem táhlo na výškovce pootočením asi o 6 závitů pro potlačení. Při prvním vzletu jsem zjistil, že letadlo je "těžké na čumák", ale naštěstí už to bylo v možnostech trimování vysílače. Na nic jiného, než na rovný let a zatáčky jsem si zatím netroufal. Před druhým letem jsem upravil opět táhlo výškovky asi 4 závity zpět a ještě zkusil [...]
28
kvě
2016
moje lety
sobota, 28. květen 2016
Letiště Otrokovice
Po příjezdu na letiště jsem zjistil, že je ve skutečnosti mnohem větší vítr, než jsem si myslel. Ani jsem nevytáhl letadlo z auta a jel domů.[...]
01
kvě
2016
neděle, 1. květen 2016
Letiště Otrokovice
Vyřídil jsem si povolenku ke vstupu na otrokovické letiště. Stála jen 50 Kč a opravňuje ke vstupu na letiště v mimopracovní dobu - v pracovní dny po 16 hodině a o víkendech neomezeně. Musí se ale dodržovat velmi přísná bezpečnostní pravidla a sledovat obloha, jestli se neblíží nějaké letadlo na přistání. V tom případě je nutno ihned opustit betonovou plochu, přistát s letadlem a vzdálit se 40 m od dráhy. Počasí bylo všelijaké, zima, vítr asi 4 m/s, ale nemohl jsem se dočkat a přesto se pustil do přípravy letu. Měl jsem připravené baterie na 3 lety. Přesto, že letadlo bylo seřízené dle doporučení v návodu, po startu proti větru šlo velmi strmě nahoru a zdálo se, že je neovladatelné. Trimování výškovky bylo neúčinné, neboť je u DX7s [...]

Powered by iCagenda